środa, 26 czerwca 2013

Jubileusz: Krynicki || zawsze jedno pamięta co innego, niż drugie

W Krakowie feta! Trwa jubileusz 70. urodzin Ryszarda Krynickiego. Poecie - wszystkiego najlepszego!


A dla nas - jeden wiersz. :)


"Dziś w nocy"

    ...als ein Kranich
    P.C.


    Dziś w nocy odwiedziłem cię w śnie
    jako żuraw.
    (Ty tego nie będziesz pamiętać, kiedy się zbudzisz,
    ty tego nie możesz pamiętać -
    zawsze jedno pamięta co innego, niż drugie,
    zawsze jedno odczuwa inaczej).
    Dlaczego jako żuraw? Nie wiem.
    Ale pragnąłem ciebie, choć nie wiem nawet
    czy byłem mężczyzną.
    (Ty zresztą miałaś
    swojego).
    Co robiłem? Nic, tylko wołałem niemo
    w nadrannej mgle,
    za siedmioma górami,
    za siedmioma lasami,
    co wyrosły w tym czasie
    między tobą a mną,
    za siedmioramiennymi rzekami losów -
    w twoim czy moim: Nie
    wiem?


***

 Trwa konkurs, w którym do wygrania książki Romy Ligockiej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.